חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל הפרטים אודות ניתוח עליון בעת שינוי מגדרי

ניתוח לשינוי מין עליון, הידוע גם בתור ניתוח עליון, הוא הליך טרנספורמטיבי עבור אנשים טרנסג'נדרים המבקשים להתאים את המראה הפיזי שלהם לזהות המגדרית שלהם. היא מבוצעת בדרך כלל על גברים טרנסג'נדרים או אנשים לא-בינאריים המוקצים נקבה בלידה (AFAB) המעוניינים בקו מתאר חזה גברי יותר.

מהלך ניתוח עליון

במהלך ניתוח עליון, המנתח מסיר רקמת שד ומעצב מחדש את החזה כדי ליצור מראה גברי יותר. הטכניקה הניתוחית הספציפית בה נעשה שימוש עשויה להיות תלויה בגורמים כגון צורת הגוף של המטופלת, גודל השדיים והתוצאה הרצויה. טכניקות נפוצות כוללות כריתת שד בחתך כפול, כריתת שד פריאריאולרית או ניתוח חור מנעול.

בטכניקת כריתת שד בחתך כפול מבוצעים חתכים אופקיים לאורך החזה התחתון והעליון, המאפשרים הסרה של רקמת השד ועודפי עור. שיטה זו מספקת שינויים משמעותיים יותר בקו המתאר של החזה אך יכולה לגרום לצלקות גלויות יותר. כריתת שד פריאריאולרית כוללת ביצוע חתך לאורך העטרה כדי להסיר רקמת שד ועודפי עור, וכתוצאה מכך צלקות קטנות יותר. ניתוח חור המנעול מתאים לאנשים עם רקמת שד מינימלית וכולל ביצוע חתכים קטנים להסרת הרקמה באמצעות שאיבת שומן.

תקופת ההחלמה מהניתוח

לאחר ההליך, המטופלים עשויים לחוות תקופת החלמה, שבמהלכה הם צריכים לפעול לפי הנחיות ספציפיות שסופקו על ידי המנתח שלהם. זה כולל לבישת בגדי דחיסה, הימנעות מפעילויות מאומצות והבטחת טיפול נאות בפצעים. עם הזמן, החזה מחלים, וצלקות עלולות לדעוך.

זה חיוני עבור אנשים טרנסג'נדרים השוקלים ניתוח עליון לקבל גישה למנתחים מיומנים המתמחים בטיפולי בריאות טרנסג'נדרים. הם צריכים גם לקבל הערכות מקיפות לפני הניתוח, הסכמה מדעת וטיפול מעקב לאחר הניתוח כדי להבטיח תוצאות ניתוחיות אופטימליות ותמיכה רגשית לאורך כל המסע.

לסיכום, ניתוח לשינוי מין עליון הוא הליך טרנספורמטיבי שיכול לעזור לאנשים טרנסג'נדרים להתאים את המראה הפיזי שלהם לזהות המגדרית שלהם. הוא מספק קו מתאר של החזה גברי יותר ויכול לשפר משמעותית את הרווחה ואת איכות החיים.